- Artikulu honetan dioenaren arabera, karpeta digitala portafolio elektronikoen sistema sortzaile bat da ta printzipio pedagogiko eta teknologietarako diseinatuta dago. Printzipio hauek ez daude soilik eskolako eta akademia erabileretarako zuzenduta, erabilera pertsonalerako ere balio dute.
Gainera, artikulu honetan, lehenbizi, Karpeta digitalerako gerturatasun bat agertzen da ondoren erakusteko, modu konkretu eta deskriptibo batean, tresna bere funtzionalitateen bitartez. Artikuluaren bigarren atala berriz, tresn hau unibertsitateko kontextu ezberdinetan erabiltzeko zuzenduta dago, konkretuki Bartzelonako unibertsitateko irakasgai batzuetan, bi kurtso akademikoetan.
Artikulu honetan, portafolio sistema batean egindako diseinuak agertzen dira, bere ezaugarriak, hezkuntzaren balorazioa, eta azkeneko urteetan egindako erabileraren gaineko probak. Horretarako, diseinu pedadogikoa iradokitzen duen printzipioak deskribatzen ditu.
1. Portafolio sistema baten diseinua:
Portafolioak sortzeko sistema bat diseinatzea oso lan zaila eta luzea da, eta batez ere, aurretik portafolio gehiago eginak badaude.
Sistema bat diseinatzearen interesak delineatzea dakar, partzialki, amaierako erabiltzaieak izango duen esperientzia, baita sistemaren funtzionaltasunak aldatzea esperientzia horren erakusgarri bezala.
Karpeta digitala bezalako aplikazio batek azken finean, printzipio pedagogiko eta teknologiko batzuei erantzuten die, nahiz eta modu esklusibo batean ez izan. Orientatzen duten printzipioak oso sinpleak dira eta ideia bakar batera eratorriak daude: Portafolioa eskolako erabilera eta akademikoaz gain, erabilera pertsonalerako ere erabiltzea.
Hortik abiatuta, diseinuak hainbat printzipio pedagogiko eta teknologiko izan behar ditu.
- Erabilera akademiko eta pertsonala
- Erabiltzailea izanik erdian dagoena, bere sistemaren kontrol osoa berak izan behar du.
- Beste ezaugarri bat, expresioa onartzen bada, "sentido comun".
- Amaitzeko, teknologiari atxikita dagoen aspektu baten izendatzeagatik, internetarekin elkarreragina zuen sistema batengan egin zen aukeraketa.
2. Sistemaren funtzio nagusiak
- Dokumentuen kudeaketa eta portafolioen eraikuntza
- Emaitzen ikustapen eta argitalpena
- Sistemaren erabiltzaileen arteko komunikazio eta elkarreragina
- Ebaluazio emaitzen gestioa
Ikaslearen perfilaren arabera, Karpeta digitalak, egitura piramidal bat erakusten digu eta hiru oinarrizko elementu funtzionalez osaturik dago: portafolioa, arloa eta dokumentua.
3. Esperientzia eta erabilera
- Esperientzia: Karpeta digitalaren erabilera 2006-2007 kurtsoan hasi zen betaren lehenengo bertsioarekin.
Irakasgaietan karpeta digitalaren erabilerak, lan egiteko metodologia jakin bat adierazi nahi du. Horretarako, lanerako protokolo bat hausnartu da hasieratik, alde batetik, tresnaren implementazioa erbilerako kontextuan jartzeko eta bestetik, ikasleen lanerako ikusita.
Behin ikasleek, oinarrizko informazioa jasota, portafolio bat sortzeko beharrezko pausoak emango zaizkie. Komenigarra da, gainera, arlo jakin batzuetan antolatuta egotea.
- Derrigorrezko jarduerak.
- Jarduera osagarriak
- Hausnarketa
- Curriculum vitae
- Besteak
Emaitzei dagokienean, lortutakoek bere egokier, erabilera eta erabiltzeko erreztasunetara zuzenduta daude. Proiektuak martxan daramatzen 3 urteetan, azterketa 137 ikasleri egin zaie eta nahiz eta 87 ikasleren gaineko
azterketa egingo dugun.
Erabiltzaileen artea %86,84ak aurretiazko esperientzia du paperezko portafolioan, zein arruntagoa den pedagogia eta hezkuntzako karreretan.
Emaitza globalei dagokieneaz, karpeta digitalaren gaineko balorazio positiboa egiten da, izan ere, % 84,35ak dio tresna hau bere lagunei gomendatuko liekela. Gehiengoari tresneria interesgarria iruditzen zaio, izan ere, funtzionala, berria, originala, erabilgarria eta lan pertsonalaren antolakuntzan laguntzen du.
-Nik portafolio elektronikoa esaterako, unibertsitateko lanak egiteko eta bertan edukitzeko erabiliko nuke. Erabligarritasun handia ikusten diot, izan ere, uneoro berritu edota hobetu ditzakegu bertan ditugun dokumentuak, eta horrek norberak bere edukien gaineko ebaluazioa egiteko aukera dakar. Gainera, nire ustez oso dinamikooa eta erosoa da, lan guztiak ordenagailuak baititugu.
Gainera, autonomia ere lantzen da, izan ere, bakoitzak bere dokumentuak nahi bezala lantzen ditu.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario